براي تأمين كيفيت و انتظارات خدمات مصرف كنندگان خرده فروشي امروز ، كل زنجيره تامين بايد با هم كار كنند. كري طعم و مواد تشكيل دهنده با همكاري سازنده SP SP Filling Systems و متخصصان كنترل ميتسوبيشي الكتريك براي تهيه دستگاه بهبود يافته براي پر كردن بطري هاي پذيرايي با شربت هاي طعم دهنده قهوه ، بستني و ساير دسرها كار كرده است.
با باز شدن مغازه ها و كافه ها هفت روز در هفته و براي ساعت هاي طولاني تر و طولاني تر ، تحويل مواد اوليه به عملي دقيق تر تبديل مي شود. محصولات سايت اتوماسيون صنعتي صحيح بايد به موقع و با حداقل هدر رفت ، اغلب بيش از يك بار در روز تحويل داده شوند.
كالين جونز از SP Filling در Llandrindod Wells در ميانه ولز مي گويد: "پر كردن ممكن است زرق و برق دار به نظر نرسد ، اما يكي از مراحل مهم روند كار است." "نشت و قطره قطره مي تواند منجر به هدر رفتن محصول ، خراب شدن بسته بندي و موارد بهداشتي شود ، بنابراين ما دوست داريم شربت را در يك كار صاف داخل بطري و كلاه بگذاريم."
دانستن اينكه مشخصات عملياتي مورد نياز است ، جونز در مراحل اوليه متخصصان را از ميتسوبيشي به حركت و كنترل درآورد. در حالي كه عملكرد كليدي بود ، بودجه محدود بود ، و اين درك وجود داشت كه سيستم بايد به اندازه كافي انعطاف پذير باشد تا بتواند با تغييراتي كه به طور حتم آينده ايجاد خواهد كرد ، كنار بيايد.
"از ابتدا ما متعهد شديم كه از پمپ هاي پروانه انعطاف پذير فولاد ضد زنگ و هندسه پر كردن هشت سر استفاده كنيم. فكر اوليه من اين بود كه ما بايد از موتورهاي پله اي استفاده كنيم زيرا ارزان هستند. با اين حال ، متخصصان ميتسوبيشي پيشنهاد كردند كه ما به موتور سروو MRE اين شركت نگاه كنيم ، كه داراي معيارهاي هزينه است و پيكربندي حلقه بسته آن منجر به تضمين دقت طولاني مدت و برنامه ريزي مجدد آسان مي شود. "
جونز همچنين از پيشنهاد تيم فناوري براي سيستم كنترل تعجب كرد. وي تصور كرده بود كه براي هر پمپ / موتور يك PLC كوچك (كنترل كننده منطقي قابل برنامه ريزي) وجود دارد ، به علاوه يك بزرگتر در نقش نظارت. با اين حال ، ميتسوبيشي اطمينان داشت كه كل سيستم از يك PLC قابل اجرا است. سخنگوي مي گويد: "PL-سري Q Mitsubishi بسيار قدرتمند و م effectiveثر شناخته شده است. از اين رو اغلب در تاسيسات عمده مانند كارخانه هاي پتروشيمي ، كارخانه هاي سيمان و كارخانه هاي خودروسازي مورد استفاده قرار مي گيرند. سطح ورودي Q-00J در واقع يك كنترل كننده ماشين كم هزينه اما قدرتمند است كه مي تواند با اضافه كردن كارت هاي خروجي تخصصي ، براي مشاغل جداگانه تنظيم شود. "
براي پركننده شربت ، سيستم كنترل ميتسوبيشي متشكل از يك Q-00J واحد با يك كارت خروجي ، يك راننده زنجيره اي نبض هشت كاناله است كه به سختي و بدون هيچ گونه پيكربندي سيستم و راه اندازي سيستم ، تمام محورهاي پر كردن را در يك ضربه كنترل مي كند. هنگامي كه جونز به ديدار كري در تنبري ولز نزديك رفت ، بحث هاي اوليه پيرامون خصوصيات جسمي شربت ها بود. ويسكوزيته ، تمايل به كف ، قطره قطره و دريبل زدن ، همه ارتباط مستقيمي با نحوه بهتر كنترل شدن آنها دارد. شكل بطري ها نيز مهم است ، ما بايد اطمينان حاصل كنيم كه يك مسير خروج روشن براي هواي جابجا شده وجود دارد وگرنه در نهايت با حباب و حجم نادرست مواجه خواهيم شد.
"زماني كه همه تركيبات و جايگزيني هاي احتمالي را پشت سر مي گذاشتيم ، يك مشخصات فني داشتيم كه كاملاً طولاني و مفصل بود. من از نشان دادن آن به ميتسوبيشي وحشت داشتم ، اما آنها به سختي يك چشم برهم زدند. در واقع آنها يك سورپرايز خوب براي من داشتند. ”
مهندسان قبلاً برنامه اي نوشته بودند كه به اپراتورهاي ماشين اجازه مي دهد به سادگي نوع شربت را انتخاب كرده و جزئياتي مانند اندازه بطري ، زمان توليد و زمان بندي را وارد كنند و همه چيز براي عملكرد مطلوب به طور خودكار تنظيم مي شود.
جونز مي افزايد: "بهترين چيز اين بود كه ما در هزينه درايوها و كنترل ها آنقدر پس انداز كرده بوديم كه توانايي تهيه يك صفحه تخت HMI (رابط ماشين انسان) Mitsubishi GOT را داشتيم كه تنظيم و كاركرد دستگاه را به ساده ترين شكل ممكن انجام مي دهد."
دستگاه پركن در ژوئيه 2011 به بهره برداري رسيد ، از آن زمان كه حتي يك بطري شربت به اندازه كم يا بيش از حد پر نشده بازگردانده نشده است ، توسط دريبل يا با حباب هاي هوا خطا مي شود. جونز اطمينان دارد كه براي سالهاي آينده قدرتمند و قابل اعتماد خواهد بود.
شنبه ۲۹ خرداد ۰۰ | ۱۷:۰۶ ۲۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است