چگونه تجزيه و تحليل دقيق تر قدرت ، محدوده ، سرعت و رقابت خودروهاي مسابقه خورشيدي را افزايش دادآخرين اخبار ويكتوريا وايت ، سرپرست ويرايشگر ، 12/05/2020Yokogawa WT5000 Prealision Power Analyzer توسط Solar Team Twente مورد استفاده قرار مي گيرد تا شانس خود را براي برنده شدن در چالش نهايي خودروهاي مسابقه اي با انرژي خورشيدي ، دوسالانه Bridgestone World Solar Challenge ، به حداكثر برساند.
اين تيم جوان كه براي اولين بار در سال 2005 شركت كرد و با كسب رتبه نهم به عنوان بالاترين ورودي جديد ، متشكل از مهندسان آيروديناميك ، برق ، مكانيك و سروو موتور اصفهان سازه از دانشگاه Twente و دانشگاه علوم كاربردي Saxion در هلند ، تصميم گرفتند برنده شوند. مسابقه 3000 كيلومتري داروين در شمال استراليا تا آدلايد در سال 2019.
يك ماشين مسابقه براي اينكه بتواند برنده چالش جهاني خورشيدي شود ، بايد تا حد ممكن انرژي خورشيدي توليد كند و الكتريسيته توليد شده را تا حد ممكن به قدرت مكانيكي تحويل داده شده به چرخ ها تبديل كند. در عين حال ، بايد تلفات انرژي را به حداقل برساند: تيم هاي مسابقه به طراحي آيروديناميكي توجه كمي مي كنند تا مقاومت باد را به حداقل برسانند. در مورد RED E ، نام خودروي مسابقه اي Solar Team Twente ، مقاومت كامل در برابر باد معادل آينه بال معمولي خودرو است. سپس راننده بايد تا آنجا كه ممكن است سريع مسابقه دهد اما نه آنقدر سريع كه باتري خودرو وقتي در زير نور شديد آفتاب نباشد ، تمام شود.
چهار سيستم الكتريكي مهم در يك ماشين مسابقه خورشيدي وجود دارد ، مجموعه اي از پنل هاي خورشيدي ، باتري و سيستم مديريت آن ، اينورتر (موتور محرك) ، كه خروجي جريان مستقيم صفحات خورشيدي را به جريان متناوب سه فاز تبديل مي كند. موتور و خود موتور اين تيم به دنبال بهره وري بهتر از 99 درصد براي مدارهاي تبديل توان الكتريكي بود.
"ما به دنبال آن 1 درصد بازدهي اضافي بوديم تا برتري خود را نسبت به ساير خودروهاي مسابقه بيشتر كنيم." Rob Kräwinkel ، مهندس برق تيم ، مي گويد: "هنگامي كه كارايي شما از 95 درصد بهتر است ، از بين بردن ضررهاي باقيمانده بسيار دشوار است. شما بايد بتوانيد انحرافات كوچك در ولتاژ يا جريان را در سطح دقيق مشاهده كنيد. اين بدان معناست كه شما به يك سيستم اندازه گيري قدرت واقعاً دقيق و حساس نياز داريد. "
براي دستيابي به دقت و صحت مورد نياز ، تيم Yokogawa WT5000 را براي دو كار مهم انتخاب كرد. در مرحله اول ، براي تأييد صحت "سنج سوخت" ، سنسور داخل خودرو وضعيت شارژ باتري را اندازه گيري مي كند. اين سيستم جريان جاري به باتري (از صفحات خورشيدي) و خروجي از باتري (به موتور) را اندازه گيري مي كند. با تفريق خروجي از ورودي ، مي تواند ميزان شارژ باقي مانده در باتري را محاسبه كند. اين امر مستلزم اندازه گيري مداوم جريانهاي جريان بسيار دقيق است. ثانياً ، براي اندازه گيري توان خروجي سيستم موتور ، از جمله اينورتر و خود موتور ، در طيف وسيعي از مقادير ورودي توان ، تيم را قادر مي سازد تا طرح را اصلاح كرده و كارايي آن را افزايش دهد. اين امر نياز به تجزيه و تحليل توان بسيار دقيق در فركانس نمونه برداري بالا دارد.
راب اعتراف مي كند: "با WT5000 ، ما همچنين متوجه شديم كه سنسورهاي فعلي در مدار سنج سوخت داراي يك افست هستند ، كه باعث مي شود اندازه گيري هاي شارژ خودرو به طور ذاتي نادرست باشد. با جبران جبران جبران خسارت ، مي توانيم با خيال راحت 1 تا 2 كيلومتر باتري را با سرعت معيني از برد اضافي در اختيار راننده قرار دهيم. "
WT5000 ماژولار و قابل توسعه دقيق ترين آناليزور قدرت دقيق جهان با دقت اندازه گيري مشخص شده 0.03 ± است. پهناي باند اندازه گيري براي ولتاژ 10 مگاهرتز و براي جريان 5 مگاهرتز است و حداكثر ميزان نمونه برداري 10 نمونه در ثانيه از سرعت تجديد اطلاعات مورد نياز براي اعتبار سنجي سيستم اندازه گيري سوخت RED E بيشتر است. كاربران WT5000 با بهترين جداسازي ، مصونيت از سر و صدا و قابليت فيلترينگ پيشرفته مي توانند اندازه گيري همزمان را در حداكثر هفت ورودي انجام دهند و آنها را در صفحه لمسي 10.1 اينچي با وضوح بالا مشاهده كنند.
"WT5000 ابزار بسيار خوبي براي استفاده است ، بصري است و به راحتي مي توانيد راه خود را در اطراف كنترل پيدا كنيد." روب مي گويد: "تنظيم صفحه نمايش به راحتي انجام مي شود تا دقيقاً خروجي هاي اندازه گيري مورد نظر شما را نشان دهد ، مانند زماني كه به وضوح نشان داد كه طراحي اينورتر جديد ما با اختلاف قابل توجهي از مدل معادل خارج از قفسه بهتر عمل مي كند."
افسوس ، تيم بايد تا سال 2021 منتظر بماند تا اوج روياي خود را ببيند. با بيش از نيمي از مسابقه در سال 2019 ، RED E پيشرو بود و در مسير پيروزي بود ، با سرعت متوسط 89.7 كيلومتر در ساعت ، هنگامي كه طبيعت مادر مداخله كرد. هنگامي كه يك وزش شديد باد مخالف خودرو را از جاده خارج كرده و از سراشيبي عبور كرده و در آنجا واژگون شده است ، خودرو آسيب جبران ناپذيري وارد كرده است. بنابراين جايزه برندگان بايد به تيم بلژيكي ، آگوريا ، داده مي شد كه سرعت متوسط (و كندتر) 86.6 كيلومتر در ساعت داشت.
یکشنبه ۱۰ مرداد ۰۰ | ۰۹:۵۸ ۲۴۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است