پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

9+ مرحله استراتژي تحول ديجيتال

۱۳۶ بازديد

Rajabahadur V Arcot مي گويد ، شناخت پيچيدگي هاي پيش رو تا حدي طولاني در اطمينان از موفقيت پروژه كمك خواهد كرد. 

ديجيتالي سازي ، ديجيتالي شدن و تحول ديجيتالشركتهاي توليدي به طور مستمر در تلاشند تا تجارت ، توليد و فرآيند هاي عملياتي خود را با هدف به حداكثر رساندن درآمد و سود بهبود دهند. هدف آنها دستيابي به هدف خود از طريق بهبود بهره وري و بهره وري كلي ، به حداكثر رساندن صرفه جويي در هزينه ، افزايش تجربه مشتري ، سازگاري با پويايي بازار ، كاهش زمان خرابي كارخانه و موارد ديگر است. آنها براي دستيابي به اهداف خود ، برخي از فرايندهايي را كه مي توانند با استفاده از سيستم هاي فناوري عملياتي (PL) و DCS و راه حل هاي فناوري اطلاعات (IT) ، مانند ERP و SCM ، كارت پي ال سي دلتا به صورت خودكار درآورند. آنها همچنين از روشهاي فرآيند تجارت ، مانند TQM و Kaizen استفاده كرده اند. اين روش ها نتيجه داد. در اين روند ، شركت ها به دو چيز پي برده اند. يكي ، اين اطلاعات يك دارايي مهم است مانند دارايي هاي انساني ، مالي و غيره. و دو ، اينكه با استفاده از فن آوري هاي اينترنتي صنعتي نوظهور ، گاهي اوقات به فن آوري هاي ديجيتال اشاره مي شود ، آنها قادر خواهند بود فرآيندهاي مختلف را به طور خودكار انجام دهند و توانايي خود را در گرفتن اطلاعات مربوط به فرآيندهاي خود ، زمينه سازي ، تجزيه و تحليل و به اشتراك گذاري مشابه در ميان ذينفعان بيشتر كنند ، و در نتيجه قابليت تصميم گيري و اتوماسيون را افزايش مي دهد. اين تحققات آنها را وادار مي كند تا با استفاده از فن آوري هاي نوظهور اينترنت صنعتي ، به دنبال پيشرفت هاي بيشتر باشند. تحول ديجيتال چيست؟فناوري هاي اينترنتي صنعتي ، مانند اينترنت صنعتي اشيا (IIoT) ، محاسبات لبه اي ، رايانش ابري ، داده هاي بزرگ و تجزيه و تحليل ، هوش مصنوعي (AI) و ساير ابزارها ابزار بسيار خوبي براي داده كاوي هستند. بنابراين جاي تعجب نيست كه بيشتر و بيشتر شركت هاي توليد كننده در مسير تحول ديجيتال گام بردارند تا از قدرت اين فناوري ها استفاده كنند. تحول ديجيتال فرآيندي است كه با استفاده از فن آوري هاي نوظهور در حال ظهور براي دستيابي به اهداف كلان ، عمداً تغييرات جامع را پس از مشورت دقيق ، ايجاد مي كند - كه در زمينه تجارت ، اغلب شامل بهبود تجارت ، توليد و فرآيندهاي عملياتي شركت ، افزايش مشتري است. و ارزش سهامدار ، كارآمدتر و سازنده تر ، و ديگران. از طريق چنين تحولي ، شركت ها مي توانند بر چالش هاي بازار غلبه كنند ، رضايت مشتري را تضمين كنند ، عملكرد را بهبود بخشند و براي آينده آماده شوند. شركت هاي توليد كننده مي توانند با تبديل توان فناوري هاي ديجيتال به نفع خود ، سود زيادي ببرند. فناوري هاي اينترنتي صنعتي ، جمع آوري و تجزيه و تحليل داده هاي موثر و كارآمد را تسهيل مي كند. اين فناوري ها همچنين به تقسيم اطلاعات در ميان برنامه هاي مختلف ، پايگاه داده ها ، سيستم هاي OT و راه حل هاي فناوري اطلاعات بدون نياز به پايبندي به معماري سنتي سلسله مراتبي براي جريان اطلاعات كمك مي كنند. شركت هاي توليدي با استفاده از فناوري هاي اينترنتي صنعتي مي توانند به طور جامع و گسترده داده ها / اطلاعات را تحليل و تجزيه و تحليل كرده و هوش و بينش تجاري توليد كنند. غالباً براي دستيابي به اهداف تحول از تركيبي از فناوري هاي اينترنتي صنعتي استفاده مي شود. در سطح گسترده ، يك شركت توليدي روش تحول ديجيتال را در پيش مي گيرد تا به طور م andثر و جامعي تغييرات مطلوب را در فرآيندهاي تجاري و توليدي خود ايجاد كند. اين نه تنها پيش شرط انتقال يك شركت از دوره سوم به دوره چهارم صنعتي شدن بلكه ادامه موفقيت آميز بودن آن نيز هست. پيش نيازهاي تحول ديجيتال چيست؟

9+ مرحله استراتژي تحول ديجيتالراه اندازي آرام ابتكارات تحول ديجيتال به در دسترس بودن داده هاي شركت در قالب ديجيتال و فرايندهاي شركت كه به صورت ديجيتالي مديريت مي شوند بستگي دارد. به عبارت ديگر ديجيتالي سازي داده ها و ديجيتالي شدن فرآيند ، تحول بنيادي تا ديجيتال است. ديجيتالي سازي تبديل يا فرآيند تبديل اطلاعات در قالب تصوير ، صدا ، سند و غيره به قالب ديجيتالي است كه توسط رايانه قابل پردازش است. يك نمونه از اين تبديل سيگنال هاي ورودي از فرستنده ها به DCS از سيگنال هاي آنالوگ به سيگنال هاي ديجيتال با استفاده از پروتكل هاي ارتباطي مانند Fieldbus است. مثال ديگر تبديل اسناد كاغذي يا تصاوير به اسناد PDF است. ديجيتالي سازي به معناي امكانپذيري يا بهبود فرايندها با استفاده از فناوري هاي ديجيتالي و داده هاي ديجيتالي است. با توجه به پيش شرط هاي فوق لازم است شركتي كه مي خواهد يك برنامه تحول ديجيتال را راه اندازي كند تا اطمينان حاصل كند كه داده هاي لازم در قالب ديجيتال هستند و فرايندها به صورت ديجيتالي مديريت مي شوند. به عبارت ديگر اگر اين شركت مي خواهد به تحول ديجيتال عمليات كف كارخانه دست يابد ، بايد سيستم هاي OT مانند DCS / PLC را داشته باشد يا اگر شركت مي خواهد تحول ديجيتاليفرآيندهاي جانبي تأمين ، سپس بايد راه حل هاي IT ، مانند SCP ، SCM ، در محل خود داشته باشد. داده هاي ديجيتالي و فرآيندهاي مديريت شده فناوري ديجيتال پيش نيازهاي پيشبرد برنامه هاي تحول ديجيتال هستند. 9+ مرحله استراتژي تحول ديجيتاليك شركت توليدي كه مي خواهد به تحول ديجيتال دست يابد ، بايد اهداف كسب و كار خود را كه مي خواهد تحقق بخشد ، به روشني مشخص كند و برنامه اي گسترده براي تحقق همان هدف ارائه دهد. از آنجا كه ممكن است اهداف زيادي وجود داشته باشد ، تهيه يك سند چشم انداز كه با يك هدف كاملاً مشخص مشخص شود خوب است. اطمينان از همكاري و پشتيباني از همه ذينفعان و در دسترس بودن منابع لازم و مجموعه مهارت ها براي موفقيت ابتكارات تحول ديجيتال ضروري است. در صورت لزوم ، مجتمع ها / مشاوران سيستم را كه داراي منابع مهارت لازم و تجربه موفقيت آميز پروژه تحول ديجيتال هستند ، براي كار با تيم پروژه داخلي درگير كنيد. 9+ مرحله از استراتژي تحول ديجيتال ، ايجاد يك تيم مشترك و توانمند است. تدوين سند چشم انداز ؛ اطمينان از در دسترس بودن منابع و مهارت ها ؛ شناسايي اهداف تجاري ، تعيين اهداف DT و اولويت بندي آنها ؛ برنامه اجرا را با در نظر گرفتن اولويت ها تدوين كنيد. شروع اجراي هدف / اهداف مشخص شده. نظارت و ارزيابي منظم پيشرفت ؛ در صورت لزوم اقدامات اصلاحي مبتني بر نياز را شروع كنيد. بزرگداشت موفقيت؛ و حركت به جلو و دنبال هدف / اهداف بعدي. سند چشم انداز الهام بخش ايده جذاب براي ابتكار تحول ديجيتال و اهداف آن از جمله مزايا است. تعهد تيم پيشگام ترانسفورماتور ديجيتال و همكاري اعضاي تيم براي موفقيت ابتكار بسيار مهم است. اين بايد هنگام تشكيل آن در نظر گرفته شود. همچنين ، تيم بايد گسترده باشد تا بتواند نظرات گروه هاي مختلف تجاري ، داراي اختيار و مدير عامل را نشان دهد. اعضاي تيم بايد نگرش آزادانه اي نسبت به فناوري و تغيير داشته باشند و از مهارت هاي نرم و توانايي هاي ارتباطي م endثر برخوردار باشند. تحول ديجيتال شامل استفاده از فناوري هاي اينترنتي صنعتي در حال تحول براي دستيابي به اهداف تجاري است. فناوري هاي اينترنتي صنعتي در هسته تحول ديجيتال قرار دارند كه هدف آن بهبود فرآيندهاي مربوط به فرآيند هاي تجاري ، توليدي و عملياتي و ارتقا the قابليت هاي سيستم هاي فناوري عملياتي و راه حل هاي فناوري اطلاعات است. بنابراين مجموعه مهارت هاي مورد نياز براي ايجاد تحول دامنه گسترده اي دارد و تمام فن آوري ها ، فرآيندها ، سيستم هاي نرم افزاري صنعتي مربوط به OT و IT و مهندسي سيستم را ذكر مي كند.
ممكن است اكثر شركت ها مجبور شوند منابع داخلي خود را براي موفقيت در پروژه تكميل كنند. تيم تحول ديجيتال با كمك كارشناسان موضوع بايد اهداف مختلفي را ارزيابي كرده و از ابتدا به اهداف خاصي برسند. هدف / اهداف خاص را مي توان با مطالعه و ارزيابي بسياري از كاربردهاي اثبات شده صنعتي ، كه مي توانند به عنوان پايگاه راهنما عمل كنند ، يا با شناسايي دارايي ها و فرآيندهاي شركت كه عملكرد بهتر آنها مي تواند به افزايش سودآوري و عملكرد كمك كند ، تعيين كنيد. پس از تصميم گيري در مورد هدف / اهداف خاصي كه بايد دنبال شود ، تهيه برنامه ها / استراتژي هاي اجرايي ضروري است. مراحل اجراي برنامه با جزئيات مراحل لازم براي دستيابي به هدف / اهداف را مستند مي كند. همچنين جدول زماني براي تكميل هر مرحله و ترتيب مراحل را تعيين مي كند تا تيم پروژه در مسير خود باقي بماند و پيشرفت پروژه بتواند نظارت و ارزيابي شود. براي تيم تحول ديجيتال لازم است كه فعاليتها و پيشرفتهاي پياده سازي را مرتباً كنترل و ارزيابي كند. اين به شناسايي گلوگاه ها و موانع كمك مي كند كه مي تواند بيشتر مورد مطالعه و تجزيه و تحليل قرار گيرد تا اقدامات اصلاحي مبتني بر نياز انجام شود تا روند اجراي آن پيشرفت كند و اهداف و اهداف پروژه محقق شود. زمان تحقق هدف تعيين شده و مهم بودن آن است. جشن موفقيت اعضاي تيم را القا و انگيزه مي دهد و پيوندهاي محكمي بين آنها برقرار مي كند. شور و شوق و موفقيت ذهن را در تيم ايجاد مي كند. اعتماد به نفس ايجاد مي كند تا اهداف جديدي تعيين كند ، آنها را با اطمينان دنبال كند و در تحقق آنها موفق شود. تحول ديجيتالي شامل پيگيري موفقيت آميز يك سري از اهداف توسعه و پيشرفت و دستيابي به آنها است.
براي اطمينان از موفقيت در طرح تحول ديجيتال ، شركتي كه مي خواهد تحت تحول ديجيتال قرار بگيرد ، بايد مايل باشد كه از تجارب ساير شركتهايي كه آن را امتحان كرده اند ، درباره پيچيدگي هاي تحول ديجيتال اطلاعات كسب كند. همچنين گزارش هاي متعددي در مورد پيچيدگي هاي موفقيت آميز تحول ديجيتال منتشر شده است. اين شامل وارد آوردن هوش خارجي است و پذيرش آن تغييرات ذهني را درخواست مي كند. چنين تغييراتي به راحتي حاصل نمي شودو تيم ديجيتال بايد در مورد اين ماهيت منحصر به فرد تلاش هاي تحول ديجيتال آگاهي داشته باشند. شناختن پيچيدگي هاي پيش رو تا حدي مي تواند موفقيت پروژه را تضمين كند. استفاده از روش چابك روش خوبي براي اجراي تحول ديجيتال است. اصل اصلي روش چابك مديريت پروژه با تقسيم بندي آن در يك سري مراحل است. اين شامل همكاري مداوم با ذينفعان و بهبود مستمر در هر مرحله است. تمركز بر روي هدف نهايي و همكاري متقابل تيمي است - هميشه اولويت روش هاي آزمون و يادگيري بيش از پايبندي سختگيرانه به برنامه ريزي شده است. همكاري مداوم بين كليه ذينفعان امري حياتي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.